21-22.09
12:00-18:00
Tara Baoth Mooney, Camille Baker, Maf’j Alvarez
Mammary Mountain
21-22.09
12:00-18:00
VR Space
Tara Baoth Mooney, Camille Baker, Maf’j Alvarez
Mammary Mountain
OFICJALNA SELEKCJA FESTIWALU FILMOWEGO W WENECJI, VENICE IMMERSIVE 2024
“Mammary Mountain” to intymna, poruszająca opowieść o raku piersi, która eksploruje zakorzenioną w doświadczeniu cielesnym chorobę i jej relację z otoczeniem społecznym. Temat ten jest opowiedziany przez pryzmat doświadczeń artystki - Tary Baoth Mooney - która doświadczyła raka piersi oraz przeplatany historiami innych pacjentek, które przeszły przez proces leczenia raka, powrotu do zdrowia, ale też zmierzyły się z traumą. Praca ma na celu zwrócenie uwagi na ważny z perspektywy indywidualnej i społecznej problem, opowiedzenie o doświadczeniach osób, które wyzdrowiały i uświadamianie innych, prowadząc do bardziej zniuansowanego i holistycznego ujęcia kwestii raka piersi oraz zempatyzowania z osobami dotkniętymi chorobą.
Credits:
Camille Baker: Concept, story collection & editing narrative development, installation design, executive production.
Tara Baoth Mooney: Creative co-direction, writing, music composition & sound design, original stories & illustrations, garment co-design.
Maf’j Alvarez: Creative co-direction, immersive experience design, visual & technical art & animation, unity VR development & production.
Pozostali:
Paul Hayes – Haptic design, bespoke peripheral development and electronics Sophie Skach – Garment co-design and construction.
Leo Scarff – Chair design and construction
Lee Paul Heron & Centre Neptune – web design
Marc Coleman and Dann Emmons – Photo and video documentation and trailer & mini documentary editing & production
ZOBACZ TRAILER
21-22.09
12:00-18:00
Simone Fougnier, Vincent Rooijers
The Art of Change
21-22.09
12:00-18:00
VR Space
Simone Fougnier, Vincent Rooijers
The Art of Change
OFICJALNA SELEKCJA FESTIWALU FILMOWEGO W WENECJI, VENICE IMMERSIVE 2024
“The Art of Change” to głęboko osobista audiowizualna podróż, która przemierza czas i przestrzeń. Wykorzystując nagrane notatki głosowe skierowane do przeszłych i przyszłych wcieleń bohaterki, mapuje kluczowe momenty na wielozmysłowej mapie życia. Mamy możliwość wysłuchania nagranych wiadomości z różnych etapów życia kobiety, które odkrywają rozmaite historie osoby komunikującej się ze sobą w czasie. Podróż rozciąga się przez przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, ukazując doświadczenia, z którymi może utożsamić się każdy z nas. “The Art of Change” proponuje osobistą, piękną wizualnie i muzycznie podróż wgłąb siebie, zapośredniczoną historią obcej, a jednak tak bliskiej nam osoby.
Credits:
Simone Fougnier - Director Quill Artist
Vincent Rooijers - Director
Composer Peter Ariet - Producer
Spatial Audio Megan Holland - Producer
Nick Ladd - Quill Optimization
Companies: Funilab, Droeloe, Studio Syro, Broken Levee
ZOBACZ TRAILER
21-22.09
12:00-18:00
Sonia Kaźmierczak
MAGNA MATER
21-22.09
12:00-18:00
VR Space
Sonia Kaźmierczak
MAGNA MATER
Interaktywne doświadczenie w rzeczywistości wirtualnej, z sześcioma stopniami swobody. Prowadzi immersantki_tów przez rytuał przejścia, w którym sugerowana sytuacja odwołuje się do instynktownych czynników. Przynoszą one komfort, w opozycji do współczesności, która dąży do deprawacji zmysłów. Snując fantazje o pojednaniu z żywiołami oraz zwróceniu ku matce naturze, spaja odbiorcę z elementami naturalnymi. Kwestionując obowiązujące normy, przestrzeń wirtualna staje się polem wyzwolenia, pozwalając nam wyjść poza ograniczenia fizycznej cielesności, przekraczając narzucone genderowe normy.
Credits:
performerzy: Robert Bigus, Weronika Kocewiak, Kamil Kucharzewski, Agnieszka Słowikowska
muzyka: Szymon Weiss
3D i Zdarzenia Wirtualne II, dr hab. Jakub Wróblewski prof. ASP, mgr Andrei Isakov, Sebastian Sebulec
21-22.09
12:00-18:00
Robert Mleczko, Radomir Majewski
Multiverse
21-22.09
12:00-18:00
VR Space
Robert Mleczko, Radomir Majewski
Multiverse
Multiverse to interaktywne, medytacyjne doświadczenie VR. Autorzy przedstawiają swoją wersję złożoności rzeczy sięgając do mechanizmu ciekawości i obserwacji najbliższego otoczenia uruchamianego dziecięcym pytaniem: Czy to na co patrzę jest tylko tym na co patrzę? Odkrywanie paralelnych światów odbywa się podczas wyprawy po mrocznym terenie blokowiska, która nieoczekiwanie przeradza się w imersyjną eksplorację światów wyobrażonych. Kwestionując przy tym liniowy charakter zdarzeń stawia pytanie o złożoność natury świata i przywiązanie do idei czasu.
Credits:
Robert Mleczko - Director
Radomir Majewski - Director
Paulina Ratajczak - Producer
Jacek Nagłowski - Producer
Pola Borkiewicz - Producer
Krzysztof Pijarski - Producer
Krzysztof Franek -Producer
Adam Roszyk - Unity Senior Developer
Andrew Maillet - Composer
21-22.09
12:00-18:00
Weronika Althamer
Z Nieokreśloności
21-22.09
12:00-18:00
VR Space
Weronika Althamer
Z Nieokreśloności
Młoda artystka zaprasza krytyka do swojej pracowni w Warszawie przy ulicy Inżynierskiej 3, żeby zapoznać go z nowopowstającym dziełem sztuki. Krytyk, za drzwiami pracowni będzie jednak musiał skonfrontować się z nieoczekiwanym biegiem wydarzeń, bo praca będzie zaskakująco „wymagająca”. Będzie zupełnie czymś innym niż zakładał, będzie podważać dotychczasowy dyskurs artystyczny, i to co uważamy za podstawy działania dzisiejszego świata. Namawiać krytyka do spojrzenia w twarz swoim niepewnościom i ograniczeniom postrzegania, które być może są przeszkodą na drodze do urzeczywistnienia się powstania czegoś zupełnie nowego.
Występują:
Stach Szabłowski
Szymon Kukla
Weronika Althamer
W pozostałych rolach:
Marcin Magiera, Zuzanna Barc, Kamil Dzyr, Maciej Stola, Aniela Trojanowska, Piotr Litwin, Sebastian Walczak
Credits:
Weronika Althamer - Scenariusz, reżyseria i animacja
Marcin Magiera - Zdjęcia
Michał Gołąbek - Muzyka
Piotr Michalak - Asystent Kamery
Kamil Dzyr- Dźwięk na Planie
Szymon Kucharski - Opracowanie dźwięku 360’
Jan Ledworowski - Kierownik Produkcji
Zuzanna Barc - Kierownik Planu
Renata Kociuba - Koordynacja Produkcji
Julia Stencel - Koordynacja Postprodukcji
Film wyprodukowany przed ZPFS pod kierownictwem Małgorzaty Kotlińskiej
21-22.09
12:00-18:00
Jacek Nagłowski
Conversations
21-22.09
12:00-18:00
VR Space
Jacek Nagłowski
Conversations
„Conversations” to przewrotna bajka dokumentalna o relacji człowieka i sztucznej inteligencji zrealizowana z systemami AI. Bajka ta jest dokumentem, ponieważ cała narracja doświadczenia zbudowana jest z autentycznych konwersacji pomiędzy ludzkim współtwórcą projektu i różnymi systemami AI, odbywających się na przestrzeni kilku ostatnich lat: od GPT-3 z 2020 roku po CLauda 3.5 Sonnet w roku 2024. Ten audiowizualny esej jest eksploracją intymności i zaufania pomiędzy ludzkim i nie-ludzkim, a widzowie stają przed prowokacyjnymi pytaniami o granice podmiotowości.
„Conversations” zrealizowane zostało we współpracy z szeregiem systemów AI, począwszy od tekstu, przez narrację, przez obraz, video, dźwięk, muzykę po kodowanie finalnego doświadczenia. Utwór rzuca wyzwanie antropocentrycznym punktom widzenia i zachęca widzów do rozważenia etycznych implikacji współbycia i współtworzenia z cyfrowymi reprezentacjami nieludzkiej umysłowości.
Credits:
Jacek Nagłowski
GPT-3
GPT-4
GPT-4o
Claude 2.0
Claude 2.1
Claude 3 Opus
Claude 3.5 Sonnet
Midjourney v6.1
Stable Diffusion 1.5
Runway Gen-3
Krea
Suno v2
Eleven Labs Multilingual v2.
Sławosz Tejkowski - Współpraca programistyczna
21-22.09
12:00-18:00
Trine Laier
Real Vampires
21-22.09
12:00-18:00
VR Space
Trine Laier
Real Vampires
“Real Vampires” czerpie inspirację z szeroko zakrojonych badań dr. Łukasza Kozaka nad prawdziwymi historiami i słowiańskimi wierzeniami na temat upiorów, udokumentowanymi w książce “With Stake and Spade: Vampiric Diversity in Poland”. Dzięki umieszczeniu tych autentycznych narracji historycznych w grze, dostajemy wgląd w to, jak starożytne lęki, mity i przesądy nadal wpływają na wyzwania współczesności takie jak dezinformacja, niepokoje społeczne czy uprzedzenia kulturowe. Gracze wcielają się w rolę doktora Kozaka, który w ciągu dnia walczy z wampirami, a w nocy przemierzają świat z perspektywy nowo przemienionego wampira.
Jako że prace nad grą są w toku, autorka chętnie przyjmie Wasze opinie i sugestie pod adresem info@thoseeyes.dk. Bądźcie na bieżąco z rozwojem gry, śledząc Real Vampires na thoseeyes.dk i innych platformach.
Credits:
Historian - Dr Łukasz Kozak
Art director - Julia Mirny
Composer - Bjørn Svin
Technical director - Jannik Faarvang Petersen
Animation director - Michael Bech Hussein
Developers - Søren Andreasen, Amalie Piil Tarding & Naja Cecilie Marckwardt
Storyboard designers - Henri Tervapuro & Jussi Loukiainen from Platonic Games
Sound designer - Joachim Andreas Lorck-Schierning
3D/2D Artists - Benjamin Henner Web, Sandra Bertelsen, Johannes Bernbom Andersen & Jonas Nielsen, Mette Ussing, Christoffer Stahlschmidt
Producer - Mikaël Bourget
Director/producer - Trine Laier
Gra jest wspierana przez: Duński Instytut Filmowy, The Danish Arts Foundation, Creative Europe i Instytut Adama Mickiewicza. Gra powstała na podstawie książki „With Stake and Spade. Vampiric Diversity in Poland” z ilustracjami Julii Mirny. Książka została sfinansowana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
organizowane w latach 2017-2020 przez Instytut Adama Miciewicza