No items found.

21-22.09

12:00-18:00

Tara Baoth Mooney, Camille Baker, Maf’j Alvarez

Mammary Mountain

21-22.09

12:00-18:00

VR Space

Tara Baoth Mooney, Camille Baker, Maf’j Alvarez

Mammary Mountain

OFICJALNA SELEKCJA FESTIWALU FILMOWEGO W WENECJI, VENICE IMMERSIVE 2024

“Mammary Mountain” to intymna, poruszająca opowieść o raku piersi, która eksploruje zakorzenioną w doświadczeniu cielesnym chorobę i jej relację z otoczeniem społecznym. Temat ten jest opowiedziany przez pryzmat doświadczeń artystki - Tary Baoth Mooney - która doświadczyła raka piersi oraz przeplatany historiami innych pacjentek, które przeszły przez proces leczenia raka, powrotu do zdrowia, ale też zmierzyły się z traumą. Praca ma na celu zwrócenie uwagi na ważny z perspektywy indywidualnej i społecznej problem, opowiedzenie o doświadczeniach osób, które wyzdrowiały i uświadamianie innych, prowadząc do bardziej zniuansowanego i holistycznego ujęcia kwestii raka piersi oraz zempatyzowania z osobami dotkniętymi chorobą.

Credits:

Camille Baker: Concept, story collection & editing narrative development, installation design, executive production.

Tara Baoth Mooney: Creative co-direction, writing, music composition & sound design, original stories & illustrations, garment co-design.

Maf’j Alvarez: Creative co-direction, immersive experience design, visual & technical art & animation, unity VR development & production.

Pozostali:

Paul Hayes – Haptic design, bespoke peripheral development and electronics Sophie Skach – Garment co-design and construction.

Leo Scarff – Chair design and construction

Lee Paul Heron & Centre Neptune – web design

Marc Coleman and Dann Emmons – Photo and video documentation and trailer & mini documentary editing & production

ZOBACZ TRAILER

No items found.

21-22.09

12:00-18:00

Simone Fougnier, Vincent Rooijers

The Art of Change

21-22.09

12:00-18:00

VR Space

Simone Fougnier, Vincent Rooijers

The Art of Change

OFICJALNA SELEKCJA FESTIWALU FILMOWEGO W WENECJI, VENICE IMMERSIVE 2024

“The Art of Change” to głęboko osobista audiowizualna podróż, która przemierza czas i przestrzeń. Wykorzystując nagrane notatki głosowe skierowane do przeszłych i przyszłych wcieleń bohaterki, mapuje kluczowe momenty na wielozmysłowej mapie życia. Mamy możliwość wysłuchania nagranych wiadomości z różnych etapów życia kobiety, które odkrywają rozmaite historie osoby komunikującej się ze sobą w czasie. Podróż rozciąga się przez przeszłość, teraźniejszość i przyszłość, ukazując doświadczenia, z którymi może utożsamić się każdy z nas. “The Art of Change” proponuje osobistą, piękną wizualnie i muzycznie podróż wgłąb siebie, zapośredniczoną historią obcej, a jednak tak bliskiej nam osoby.

Credits:

Simone Fougnier - Director Quill Artist

Vincent Rooijers - Director

Composer Peter Ariet - Producer

Spatial Audio Megan Holland - Producer

Nick Ladd - Quill Optimization

Companies: Funilab, Droeloe, Studio Syro, Broken Levee

ZOBACZ TRAILER

No items found.

21-22.09

12:00-18:00

Sonia Kaźmierczak

MAGNA MATER

21-22.09

12:00-18:00

VR Space

Sonia Kaźmierczak

MAGNA MATER

Interaktywne doświadczenie w rzeczywistości wirtualnej, z sześcioma stopniami swobody. Prowadzi immersantki_tów przez rytuał przejścia, w którym sugerowana sytuacja odwołuje się do instynktownych czynników. Przynoszą one komfort, w opozycji do współczesności, która dąży do deprawacji zmysłów. Snując fantazje o pojednaniu z żywiołami oraz zwróceniu ku matce naturze, spaja odbiorcę z elementami naturalnymi. Kwestionując obowiązujące normy, przestrzeń wirtualna staje się polem wyzwolenia, pozwalając nam wyjść poza ograniczenia fizycznej cielesności, przekraczając narzucone genderowe normy.

Credits:
performerzy: Robert Bigus, Weronika Kocewiak, Kamil Kucharzewski, Agnieszka Słowikowska
muzyka: Szymon Weiss
3D i Zdarzenia Wirtualne II, dr hab. Jakub Wróblewski prof. ASP, mgr Andrei Isakov, Sebastian Sebulec

No items found.

21-22.09

12:00-18:00

Robert Mleczko, Radomir Majewski

Multiverse

21-22.09

12:00-18:00

VR Space

Robert Mleczko, Radomir Majewski

Multiverse

Multiverse to interaktywne, medytacyjne doświadczenie VR. Autorzy przedstawiają swoją wersję złożoności rzeczy sięgając do mechanizmu ciekawości i obserwacji najbliższego otoczenia uruchamianego dziecięcym pytaniem: Czy to na co patrzę jest tylko tym na co patrzę? Odkrywanie paralelnych światów odbywa się podczas wyprawy po mrocznym terenie blokowiska, która nieoczekiwanie przeradza się w imersyjną eksplorację światów wyobrażonych. Kwestionując przy tym liniowy charakter zdarzeń stawia pytanie o złożoność natury świata i przywiązanie do idei czasu.

Credits:

Robert Mleczko - Director

Radomir Majewski - Director

Paulina Ratajczak - Producer

Jacek Nagłowski - Producer

Pola Borkiewicz - Producer

Krzysztof Pijarski - Producer

Krzysztof Franek -Producer

Adam Roszyk - Unity Senior Developer

Andrew Maillet - Composer

No items found.

21-22.09

12:00-18:00

Weronika Althamer

Z Nieokreśloności

21-22.09

12:00-18:00

VR Space

Weronika Althamer

Z Nieokreśloności

Młoda artystka zaprasza krytyka do swojej pracowni w Warszawie przy ulicy Inżynierskiej 3, żeby zapoznać go z nowopowstającym dziełem sztuki. Krytyk, za drzwiami pracowni będzie jednak musiał skonfrontować się z nieoczekiwanym biegiem wydarzeń, bo praca będzie zaskakująco „wymagająca”. Będzie zupełnie czymś innym niż zakładał, będzie podważać dotychczasowy dyskurs artystyczny, i to co uważamy za podstawy działania dzisiejszego świata. Namawiać krytyka do spojrzenia w twarz swoim niepewnościom i ograniczeniom postrzegania, które być może są przeszkodą na drodze do urzeczywistnienia się powstania czegoś zupełnie nowego.

Występują:

Stach Szabłowski
Szymon Kukla
Weronika Althamer

W pozostałych rolach:
Marcin Magiera, Zuzanna Barc, Kamil Dzyr, Maciej Stola, Aniela Trojanowska, Piotr Litwin, Sebastian Walczak

Credits:

Weronika Althamer - Scenariusz, reżyseria i animacja

Marcin Magiera - Zdjęcia

Michał Gołąbek - Muzyka

Piotr Michalak - Asystent Kamery

Kamil Dzyr- Dźwięk na Planie

Szymon Kucharski - Opracowanie dźwięku 360’

Jan Ledworowski - Kierownik Produkcji

Zuzanna Barc - Kierownik Planu

Renata Kociuba - Koordynacja Produkcji

Julia Stencel - Koordynacja Postprodukcji

Film wyprodukowany przed ZPFS pod kierownictwem Małgorzaty Kotlińskiej

No items found.

21-22.09

12:00-18:00

Jacek Nagłowski

Conversations

21-22.09

12:00-18:00

VR Space

Jacek Nagłowski

Conversations

„Conversations” to przewrotna bajka dokumentalna o relacji człowieka i sztucznej inteligencji zrealizowana z systemami AI. Bajka ta jest dokumentem, ponieważ cała narracja doświadczenia zbudowana jest z autentycznych konwersacji pomiędzy ludzkim współtwórcą projektu i różnymi systemami AI, odbywających się na przestrzeni kilku ostatnich lat: od GPT-3 z 2020 roku po CLauda 3.5 Sonnet w roku 2024. Ten audiowizualny esej jest eksploracją intymności i zaufania pomiędzy ludzkim i nie-ludzkim, a widzowie stają przed prowokacyjnymi pytaniami o granice podmiotowości.

„Conversations” zrealizowane zostało we współpracy z szeregiem systemów AI, począwszy od tekstu, przez narrację, przez obraz, video, dźwięk, muzykę po kodowanie finalnego doświadczenia. Utwór rzuca wyzwanie antropocentrycznym punktom widzenia i zachęca widzów do rozważenia etycznych implikacji współbycia i współtworzenia z cyfrowymi reprezentacjami nieludzkiej umysłowości.

Credits:

Jacek Nagłowski

GPT-3

GPT-4

GPT-4o

Claude 2.0

Claude 2.1

Claude 3 Opus

Claude 3.5 Sonnet

Midjourney v6.1

Stable Diffusion 1.5

Runway Gen-3

Krea

Suno v2

Eleven Labs Multilingual v2.

Sławosz Tejkowski - Współpraca programistyczna

No items found.

21-22.09

12:00-18:00

Trine Laier

Real Vampires

21-22.09

12:00-18:00

VR Space

Trine Laier

Real Vampires

“Real Vampires” czerpie inspirację z szeroko zakrojonych badań dr. Łukasza Kozaka nad prawdziwymi historiami i słowiańskimi wierzeniami na temat upiorów, udokumentowanymi w książce “With Stake and Spade: Vampiric Diversity in Poland”. Dzięki umieszczeniu tych autentycznych narracji historycznych w grze, dostajemy wgląd w to, jak starożytne lęki, mity i przesądy nadal wpływają na wyzwania współczesności takie jak dezinformacja, niepokoje społeczne czy uprzedzenia kulturowe. Gracze wcielają się w rolę doktora Kozaka, który w ciągu dnia walczy z wampirami, a w nocy przemierzają świat z perspektywy nowo przemienionego wampira.

Jako że prace nad grą są w toku, autorka chętnie przyjmie Wasze opinie i sugestie pod adresem info@thoseeyes.dk. Bądźcie na bieżąco z rozwojem gry, śledząc Real Vampires na thoseeyes.dk i innych platformach.‍

Credits: 

Historian - Dr Łukasz Kozak

Art director - Julia Mirny

Composer - Bjørn Svin

Technical director - Jannik Faarvang Petersen

Animation director - Michael Bech Hussein

Developers - Søren Andreasen, Amalie Piil Tarding & Naja Cecilie Marckwardt

Storyboard designers - Henri Tervapuro & Jussi Loukiainen from Platonic Games

Sound designer - Joachim Andreas Lorck-Schierning

3D/2D Artists - Benjamin Henner Web, Sandra Bertelsen, Johannes Bernbom Andersen & Jonas Nielsen, Mette Ussing, Christoffer Stahlschmidt

Producer - Mikaël Bourget

Director/producer - Trine Laier

Gra jest wspierana przez: Duński Instytut Filmowy, The Danish Arts Foundation, Creative Europe i Instytut Adama Mickiewicza. Gra powstała na podstawie książki „With Stake and Spade. Vampiric Diversity in Poland” z ilustracjami Julii Mirny. Książka została sfinansowana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Poprzednie edycje

organizowane w latach 2017-2020 przez Instytut Adama Miciewicza

Digital Cultures 2024